PRÀCTIQUES FORMATIVES NO REMUNERADES D’ALUMNES DE FORMACIÓ PROFESSIONAL

Informació per comunicar les pràctiques formatives o pràctiques acadèmiques no remunerades externes incloses en programes de formació.

En el cas que la SS la pagui el centre d'estudis de l'estudiant

• Si l'institut adopta la figura de subjecte responsable és qui s'encarrega de la gestió d'aquest col·lectiu, aquesta gestió inclou el tractament de les dades, l'afiliació i la cotització.
  • Si el tràmit i el cost l'assumeixen els propis instituts, no necessitem rebre ni gestionar les dades, no es pot fer doble gestió d'aquest col·lectiu.

En el cas que la SS la pagui la UPC

Informació de les altes /baixes de les pràctiques formatives a la Seguretat Social

Pels alumnes que realitzin pràctiques formatives o pràctiques acadèmiques no remunerades externes incloses en programes de formació, amb vigència des del proper 1 de gener de 2024, estableix:

• La comunicació del moviment d’alta i baixa de les pràctiques a la Seguretat Social. (Les pràctiques iniciades amb anterioritat al 01/01/2024 es comunicaran a la TGSS amb data d’efectes 01/01/2024).
  • La comunicació mensual dels dies efectius de pràctiques realitzades, dels dies en situació d’accident de treball i/o incapacitat temporal, dels dies previstos en situació de pagament directe i si no s’ha realitzat cap dia de pràctiques.
  • La presentació de la liquidació de les quotes a la Seguretat Social. Es realitzarà la presentació i l’ingrés de les quotes el mes següent a la finalització de cada trimestre natural.

Termini màxim de les comunicacions a la SS

El termini màxim per comunicar els moviments d’alta i baixa a la TGSS és de 10 dies naturals des de l’inici o la finalització de les pràctiques formatives.
El termini màxim per comunicar els dies de pràctiques al Servei de Personal serà l’indicat a continuació:

• Dades de gener, febrer i març: Fins el 15 d’abril.
  • Dades d’abril, maig i juny: Fins el 15 de juliol.
  • Dades de juliol, agost i setembre: Fins els 15 d’octubre.
  • Dades d’octubre, novembre i desembre: Fins el 15 de gener de l’any següent.

Com tramitar-ho:
Les dades d’alta i Baixa les haureu de comunicar a través del PUC-Personal (fitxer Excel plantilla per informar les dades relatives a les altes i baixes i els dies de pràctiques).

Normativa de referència:

• Disposició addicional -DA- cinquanta-dosena -52a-, del Real Decret Legislatiu 8/2015, del 30 d’octubre, pel que s’aprova el text refós de la Llei General de la Seguretat Social -LGSS.
  • Real Decret Llei 5/2023, de 28 de juny, pel qual s'adopten i prorroguen determinades mesures de resposta a les conseqüències econòmiques i socials de la Guerra d'Ucraïna, de suport a la reconstrucció de l'illa de La Palma i a altres situacions de vulnerabilitat; de transposició de Directives de la Unió Europea en matèria de modificacions estructurals de societats mercantils i conciliació de la vida familiar i la vida professional dels progenitors i cuidadors; i d'execució i compliment del dret de la Unió Europea.

Per fer una consulta:
Posem a la vostra disposició, com a contacte preferent, el Gestor de Serveis: PUC - Personal (Punt únic de contacte).

Unitat responsable de la gestió
Servei de Personal

En el cas que la SS la pagui el centre d'estudis de l'estudiant